Лекція 16. Особливості роботи водіїв на міжнародних маршрутах

Європейська угода щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення

Європейська угода щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), була підписана в Женеві 1 липня 1970 року. На сьогодні до неї внесений цілий ряд поправок. 7 вересня 2005 року Верховною Радою України прийнятий Закон України “Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення”.

Що таке ЄУТР?

Конвенція ЄУТР є фундаментальним правовим актом, який регламентує максимальний час роботи за кермом і мінімальний час відпочинку водіїв, для яких керування автотранспортними засобами при виконанні міжнародних транспортних перевезень є їх постійною або періодичною роботою.

Основною метою цієї угоди є поліпшення умов праці водіїв і підвищення безпеки на дорогах. Крім того, вона також уніфікує умови роботи перевізників, які виконують міжнародні автомобільні перевезення. Тому дотримання правил угоди належить до пріоритетних завдань.

Угода застосовується під час міжнародних автомобільних перевезень (тобто при перетині хоча б одного державного кордону) у країнах, які її підписали. Положення угоди повинні виконувати всі перевізники держав-сторін, що підписали даний договір: на території країн, де вони зареєстровані, і на території усіх країн - сторін угоди, через які вони виконують перевезення. Вони повинні виконуватися також перевізниками країн, які не є сторонами угоди, якщо ті виконують перевезення територією країни, що підписала угоду.

Ці правила поширюються на перевезення вантажів автотранспортними засобами, дозволена максимальна маса яких перевищує 3,5 т, і на перевезення пасажирів автотранспортними засобами, що мають більш ніж 9 місць, враховуючи місце водія. Це стосується як перевезень, які виконуються з метою одержання прибутку, так і перевезень для власних виробничих потреб; як завантажених транспортних засобів, так і порожніх.

Вимоги ЄУТР

Водієм вважається будь-яка особа незалежно від того, працює вона за наймом чи ні, яка керує автотранспортним засобом (навіть протягом нетривалого часу) чи перебуває в автотранспортному засобі з метою керування ним (у випадку екіпажу).

Право на здійснення автотранспортними засобами міжнародних перевезень пасажирів надається водіям, яким виповнився 21 рік. Право на керування автобусами на міжнародних маршрутах мають водії, які останні три роки працюють водіями автобусів.

Мінімальний вік водія автотранспортного засобу, який здійснює міжнародні перевезення вантажів, повинен бути:

  • не менше 18 років - для автотранспортних засобів, допустима максимальна вага яких не перевищує 7,5 тонн;
  • не менше 21 року або не менше 18 років за умови, що ці особи мають Посвідчення про одержання професійної освіти, яке визнається договірною стороною.

Робочий час і час відпочинку водіїв автотранспортних засобів під час міжнародних автомобільних перевезень

Тривалість управління

Тривалість управління - час, що використовується для управління, зареєстрований автоматично, напівавтоматично або вручну відповідно до умов, визначених в угоді.

Період керування - сумарна тривалість керування з того моменту, коли водій починає керувати транспортним засобом після періоду відпочинку або перерви і до початку наступного періоду відпочинку або перерви. Період управління може бути безперервним або розбитим на окремі періоди.

Щоденна тривалість управління - загальна сумарна тривалість керування між закінченням одного щоденного періоду відпочинку та початком наступного щоденного періоду відпочинку або між щоденним періодом відпочинку і щотижневим періодом відпочинку.

Щотижнева тривалість керування - загальна сумарна тривалість керування протягом тижня.

Кожен водій при виконанні міжнародних автомобільних перевезень повинен дотримуватися наступних принципів:

  • щоденний період керування між двома будь-якими періодами щоденного відпочинку або між щоденним періодом відпочинку і щотижневим періодом відпочинку не може перевищувати 9 годин. Проте він може бути продовжений до 10 годин максимум двічі на тиждень;
  • не більше ніж через 6 щоденних періодів керування водій обов’язково повинен отримати щотижневий відпочинок;
  • загальний період керування протягом будь-яких двох тижнів не повинен перевищувати 90 годин.
  • тижнем вважається період з 00:00 годин у понеділок до 24:00 годин у неділю.

Перерви

Перерва - будь-який період, протягом якого водій не може керувати транспортним засобом або виконувати будь-яку іншу роботу і який використовується виключно для відновлення сил.

Після 4,5 годин керування водій повинен зробити перерву у керуванні щонайменше на 45 хвилин, окрім випадків, коли після цього починається щоденний відпочинок або щотижневий відпочинок. Ця 45-хвилинна перерва може бути замінена перервами тривалістю від 15 хвилин розподіленими на період керування.

Протягом цих перерв водій не має права виконувати будь-яку іншу роботу, наприклад, завантажувати або розвантажувати вантаж або ремонтувати автотранспортний засіб. Проте час очікування поїздки і час, не використаний для керування і проведений у автотранспортному засобі, який рухається (знаходиться на поромі або на поїзді), не вважається іншою роботою.

Щоденний та щотижневий відпочинки

Відпочинком вважається кожен безперервний період, під час якого водій може вільно розпоряджатися своїм часом. Загальноприйнятий принцип: мінімальний час відпочинку повинен бути використаний щодня.

Протягом кожних 24 годин водій повинен мати період щоденного відпочинку тривалістю принаймні 11 послідовних годин, який може бути скорочений мінімум до 9 послідовних годин відпочинку не більше трьох разів протягом будь-якого одного тижня за умови, що до кінця наступного тижня, як компенсація, водію буде надано відпочинок еквівалентної тривалості.

У ті дні, коли тривалість відпочинку не скорочується, він може бути розбитий на два або три окремих періоди протягом 24 годин, один з яких повинен бути принаймні 8 послідовних годин. У цьому випадку мінімальна тривалість відпочинку збільшується до 12 годин.

Якщо протягом кожних 30 годин транспортним засобом керують принаймні два водія, кожний водій повинен мати період відпочинку тривалістю не менше 8 послідовних годин.

Протягом кожного тижня один з періодів відпочинку, які згадані вище, повинен становити разом з щотижневим відпочинком загалом 45 послідовних годин. Цей період відпочинку може бути скорочений мінімум до 36 послідовних годин, якщо він використовується у звичайному місці приписки транспортного засобу, або мінімум до 24 послідовних годин, якщо він використовується в будь-якому іншому місці. Кожне скорочення тривалості відпочинку повинно бути компенсоване еквівалентним часом відпочинку, якщо він використовується повністю до кінця третього тижня, який настає після згаданого тижня.

Щотижневий період відпочинку, який розпочинається протягом одного тижня й продовжується протягом наступного, може бути приєднаний до будь-якого з цих тижнів.

Будь-який відпочинок, що використовується як компенсація за скорочення щоденного й/або щотижневого періодів відпочинку, повинен бути приєднаний до іншого періоду відпочинку тривалістю принаймні 8 годин і надається на прохання заінтересованої особи в місці стоянки транспортного засобу чи приписки водія.

Щоденний період відпочинку може використовуватися на транспортному засобі, якщо в ньому є спальне місце і цей транспортний засіб знаходиться на стоянці.

У випадку, коли водій, який виконує перевезення вантажів або пасажирів, супроводжує транспортний засіб, який перевозиться на поромі або залізницею, щоденний період відпочинку може перериватися не більше одного разу, якщо виконуються такі вимоги:

  • та частина щоденного відпочинку, яка використовується на суші, повинна використовуватись до або після тої частини щоденного періоду відпочинку, яка проводиться на борту порома або потяга;
  • період між двома частинами періоду щоденного відпочинку повинен бути якомога коротший і в жодному разі не може перевищувати 1 години до завантаження або після розвантаження, причому митні формальності повинні бути включені до процедури завантаження або розвантаження;
  • протягом обох частин періоду відпочинку водій повинен мати доступ до спального місця.

Щоденний період відпочинку, перерваний таким чином, повинен бути збільшений на 2 години.

норми робочого часу водія

Питання для самоперевірки

  1. Що таке ЄУТР?
  2. Скільки годин може складати щоденний період керування водія?
  3. Через скільки годин з початку робочої зміни водієві має бути надана обідня перерва?
  4. Скільки годин має складати щоденний відпочинок водія?
Категорія: Лекції | Додав: ananbad (03.12.2020)
Переглядів: 194 | Теги: час відпосинку водія, робочий час, ЄУТР | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar