Правила допущення транспортних засобів до перевезення під митними печатками і пломбамиДо міжнародного перевезення вантажів під митними печатками і пломбами можуть допускатися тільки ТЗ, вантажні відділення яких сконструйовані та обладнані таким чином:
До накладення печаток і пломб на вантажних автомобілях/причепах слід перевіряти як мінімум наступні елементи:
Конструкція вантажних відділень повинна відподати наступним вимогам: а) складові елементи вантажного відділення (стінки, підлога, двері, дах, стійки, рами, поперечні елементи тощо) повинні з’єднуватись або за допомогою приладів, які не можуть бути зняті зовні і знову поставлені на місце без залишення видимих слідів, або за допомогою методів, що забезпечують таку конструкцію, що не може бути змінена без залишення відомих слідів. Коли стінки, підлога, двері і дах виготовлені з різних елементів, вони повинні відповідати тим же вимогам і бути досить міцними; б) двері та інші системи закривання (включаючи запірні крани, кришки лазів, фланці і тощо) повинні мати пристосування, на які могли б бути накладені митні печатки і пломби. Це пристосування повинно бути таким, щоб його не можна було зняти зовні і знову поставити на місце без залишення видимих слідів і щоб двері і замикаючі пристрої не могли відкриватися без порушення митних печаток і пломб. Останні повинні бути відповідним чином захищені. Дозволяється робити дахи, що відкриваються; в) вентиляційні та дренажні отвори повинні бути обладнані пристроєм, що перешкоджає доступу усередину вантажного відділення. Цей пристрій повинен бути такої конструкції, щоб його не можна було зняти зовні та знову поставити на місце без залишення видимих слідів. Дозволяється наявність складових елементів вантажного відділення, що з практичної точки зору повинні включати порожні простори (наприклад, між складовими частинами подвійної стінки). Для того щоб ці простори не можна було використовувати з метою приховання вантажів: г) необхідно в тих випадках, коли внутрішнє обшивання покриває вантажне відділення на всю його висоту від підлоги до стелі, або в тих випадках, коли простір між обшиванням і зовнішньою стінкою цілком закрито, забезпечити, щоб внутрішнє обшивання кріпилося таким чином, щоб її не можна було знімати і повертати на місце без залишення видимих слідів; д) необхідно в тих випадках, коли обшивка не покриває вантажне відділення на всю його висоту і коли простір між обшивкою і зовнішньою стінкою закритий не повністю, і у всіх інших випадках, коли в конструкції вантажного відділення є порожні простори, забезпечити, щоб кількість зазначених просторів було обмежено до мінімуму і щоб ці простори були легко доступні для митного контролю. Влаштування вікон допускається за умови, що вони зроблені з досить міцних матеріалів і не можуть зніматися зовні і знову встановлюватися без залишення видимих слідів. Установлення скла, проте, допускається, однак у цьому випадку вікно повинно бути обладнано міцно закріпленими металевими ґратами, які не можна зняти зовні; розмір осередків у ґратах не повинен перевищувати 10 мм. Отвори, зроблені в підлозі в технічних цілях, таких, як змащення, обслуговування, наповнення пісочниці, допускаються тільки за умови, що вони облаштовуються кришкою, що повинна встановлюватися таким чином, щоб доступ у вантажне відділення зовні був неможливий. Дорожньо-транспортні засоби можуть бути допущені до перевезення у відповідності до однієї із наступних процедур:
Для дорожніх ТЗ або контейнерів, що перевозять великовагові або громіздкі вантажі, свідоцтво про допуск не потрібне. На кожний допущений до перевезення ТЗ видається свідоцтво про допущення. Це свідоцтво повинно бути надруковане мовою країни видачі і французькою або англійською мовами. Коли компетентний орган, що видав свідоцтво, вважає це необхідним, до свідоцтва додаються фотографії або рисунки, завірені цим органом. Свідоцтво повинно супроводжувати дорожньо-транспортний засіб. Дорожньо-транспортні засоби представляються кожні два роки для перевірки і, за необхідності, для поновлення свідоцтва, компетентним органам країни їхньої реєстрації або, якщо мова йде про незареєстрований ТЗ, - компетентним органам країни, у якій мешкає його власник або користувач. Якщо дорожньо-транспортний засіб не відповідає більше технічним вимогам, запропонованим процедурою допущення, то, перш ніж його можна буде використовувати для перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП, він повинен бути приведений у стан, який став підставою для його допущення, таким чином, щоб знову відповідати цим технічним вимогам. Якщо основні характеристики дорожньо-транспортного засобу змінені, допущення цього ТЗ втрачає силу, і він підлягає процедурі нового допущення компетентним органом, перш ніж його можна буде використовувати для перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП. Митні органи країни реєстрації ТЗ або країни, де проживає власник або користувач ТЗ, можуть у відповідних випадках вилучати або відновлювати свідоцтво про допущення чи видати нові свідоцтва. На кожний допущений до перевезень ТЗ видається Свідоцтво про допущення. Наказом ДМСУ від 27.01.2011 № 59 затверджено Порядок видачі свідоцтв про допущення дорожнього ТЗ до перевезення товарів під митними печатками та пломбами. Цей Порядок визначає послідовність дій посадових осіб митних органів під час видачі свідоцтва про допущення в індивідуальному порядку механічного дорожнього ТЗ, причепа, напівпричепа, призначеного для його буксирування таким ТЗ, власник якого здійснює автомобільні перевезення на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року (конвенція МДП), до перевезення товарів під митними печатками та пломбами. Свідоцтво про допущення видається митницею реєстрації, як правило, протягом одного робочого дня після надання повного пакета документів і подання ТЗ до огляду. Огляд ТЗ здійснюється у місці, визначеному наказом митного органу, посадовими особами митного органу, на яких покладено функції здійснення митного контролю при допущенні ТЗ до перевезень товарів під митними печатками та пломбами. В окремих випадках:
У разі втрати свідоцтва про допущення власником ТЗ або його вилучення митними органами дублікат свідоцтва про допущення не видається. У таких випадках власник ТЗ звертається до митного органу реєстрації щодо проходження процедури допущення ТЗ і видачі нового свідоцтва про допущення. Якщо митними органами виявлено, що допущений раніше ТЗ для перевезення вантажів під митними печатками та пломбами не відповідає більше технічним вимогам, визначеним процедурою допущення, то, перш ніж його можна буде використати для таких перевезень, він повинен бути приведений до стану, який слугував підставою для його допущення і видачі відповідного свідоцтва про допущення. Порядок видачі свідоцтва про допущенняДля оформлення свідоцтва про допущення власником ТЗ або його вповноваженим представником подаються такі документи: 1) письмова заява довільної форми на ім’я начальника митниці реєстрації за підписом власника ТЗ або його уповноваженого представника. У заяві, що подається юридичною особою, повинні бути зазначені місце знаходження, код за ЄДРПОУ власника ТЗ, державний реєстраційний номер, тип, марка, номер шасі ТЗ. Фізичні особи зазначають місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта, паспортні дані, державний реєстраційний номер, тип, марку, номер шасі ТЗ; 2) заповнене свідоцтво про допущення та його копія, завірена печаткою підприємства, за наявності: • копії свідоцтва про реєстрацію ТЗ в органах Державної автомобільної інспекції МВС України або тимчасового реєстраційного талона, завіреної в установленому законодавством порядку; • комплекту фотографій ТЗ (вид спереду, ззаду, вид з кожного боку, збільшеним планом кожне місце накладення митних печаток та пломб). Зображення повинні бути чіткими та надавати повну інформацію про ТЗ. Фотографії на звороті повинні містити інформацію про ТЗ (реєстраційний номер ТЗ, тип, марка, номер шасі), яка завіряється підписом і печаткою власника ТЗ за наявності. Уповноважена посадова особа митниці реєстрації:
Під час здійснення огляду перевіряється відповідність ТЗ технічним вимогам, зазначеним у додатку 2 до конвенції МДП, а також ідентичність зовнішнього вигляду пред’явленого ТЗ наданим фотографіям. У разі виявлення недоліків ТЗ або виникнення зауважень до нього, митниця реєстрації письмово відмовляє у видачі свідоцтва із зазначенням аргументованих підстав. У таких випадках пакет документів повертається власнику ТЗ. За відсутності недоліків та зауважень до ТЗ посадова особа митного органу реєстрації проставляє відбиток особистої номерної печатки (ОНП) і підпис на копії свідоцтва про допущення і на зворотному боці кожної фотографії. До ТЗ, щодо яких не виявлено недоліків або відсутні зауваження, свідоцтва про допущення разом з комплектом фотографій подаються посадовою особою митного органу реєстрації керівництву митного органу реєстрації для підписання. Свідоцтва про допущення підписуються начальником митного органу або його заступником і завіряються відбитком печатки митниці реєстрації. Свідоцтво про допущення та комплект фотографій видаються власнику ТЗ або його вповноваженому представнику. Копія свідоцтва про допущення разом із заявою та копіями поданих документів залишаються у справах митниці реєстрації. У разі надання тимчасового реєстраційного талона на ТЗ дія свідоцтва про допущення обмежується строком дії тимчасового реєстраційного талона, але не більше двох років. Порядок продовження строку дії свідоцтва про допущенняДля продовження строку дії свідоцтва про допущення власником ТЗ або його вповноваженим представником подаються такі документи:
Уповноважена посадова особа митниці реєстрації:
До ТЗ, щодо яких не виявлено недоліків або відсутні зауваження, свідоцтва про допущення разом з комплектом фотографій подаються посадовою особою митного органу реєстрації керівництву митного органу реєстрації для підписання. Свідоцтва про допущення підписуються начальником митного органу або його заступником і завіряються відбитком печатки митниці реєстрації. Рішення про продовження строку дії свідоцтва про допущення реєструється у журналі реєстрації видачі свідоцтв про допущення. Свідоцтво про допущення та комплект фотографій видаються власнику ТЗ або його вповноваженому представнику. Копія свідоцтва про допущення разом із заявою та копіями поданих документів залишаються у справах митниці реєстрації. Якщо ТЗ одного типу конструкції виготовляються серійно, завод-виробник може звернутися до Держмитслужби України з проханням про їх допущення за типом конструкції. Завод-виробник повинен зазначити в своїй заяві розпізнавальні цифри або літери, які він присвоює типу ТЗ, що є предметом його заявлення. До неї додаються креслення та детальний опис типу конструкції ТЗ, який підлягає допущенню. Завод-виробник повинен надати Держмитслужбі України в письмовій формі зобов’язання:
Держмитслужба України в письмовій формі повідомляє завод-виробник та митницю реєстрації про своє рішення щодо допущення ТЗ до перевезення товарів під митними печатками й пломбами за типом конструкції. Це рішення повинно мати дату, номер та містити точну назву органу, який його прийняв. Жодний ТЗ не може бути допущений до перевезень товарів під митними печатками й пломбами за типом конструкції, якщо Держмитслужба України не дійшла висновку на підставі огляду одного або декількох виготовлених за цим типом ТЗ, що ТЗ цього типу відповідають технічним вимогам, зазначеним у додатку 2 до Конвенції МДП. Митниця реєстрації вживає заходів для видачі належним чином завіреного нею Свідоцтва про допущення для кожного ТЗ, виготовленого відповідно до допущеного типу конструкції. Перед використанням ТЗ для перевезень товарів із застосуванням книжки МДП власник Свідоцтва про допущення вписує, при необхідності, до нього реєстраційний номер, присвоєний ТЗ (графа 1), або, коли ТЗ не підлягає реєстрації, своє прізвище та юридичну адресу (графа 8). Якщо ТЗ, який допущено до перевезень за типом конструкції, експортується в іншу країну, яка є договірною стороною Конвенції МДП, то в цій країні непотрібно проведення додаткової процедури допущення у зв’язку з ввезенням. Пломби. Основні визначення. Види пломбПломбувальне обладнання (ПО) - персональне ідентифікаційне обладнання одноразової дії, що забезпечують захист об’єкта (АТЗ, контейнера, цистерни, приміщення, тари, устаткування й ін.) від несанкціонованого доступу шляхом індикації втручання й стримування в певних межах від проникнення. Пломбування - це процес установки на штатному замикаючому механізмі об’єкта, що захищається, пломбувального обладнання, яке забезпечує індикацію несанкціонованого доступу, і стримування від проникнення, проведення обліку й контролю стану. Пломбування вантажів дозволяє (основні функції пломбування):
Види пломб по конструктивному виконаннюКанатна (тросова) пломба - це пломба, конструкція якої повинна мати сталевий трос. Один кінець троса нерухомо закріплений у корпусі пломби. Різні типи фіксації іншого кінця троса застосовують у встановленому стані, наприклад за допомогою використання кулачкових або гвинтоподібних фіксаторів. Стрижнева (болтова) пломба - двокомпонентна болтова пломба, конструкція якої припускає з’єднання стрижня із блокувальним корпусом, призначена служити захистом від усіх видів впливу, включаючи заздалегідь підготовлені. Зусилля є складеною характеристикою, якщо це зусилля прикладають для відділення складових частин пломби, то воно залишає візуальний слід на одній або обох частинах пломби. Замкова пломба - це пломба, конструкція якої виконана у вигляді навісного одноразового замка, що замикає й пломбує запірний вузол об’єкта. Зусилля є складовою характеристикою. Якщо це зусилля прикладають для розмикання замкового з’єднання пломби, то воно залишає візуальний слід на частинах пломби. Металеві стрічкові пломби - це пломби, які виготовляються в основному з листової оцинкованої сталі й можуть включати складові елементи із пластику. Такі пломби мають одно- або двокомпонентний металевий корпус, зварений або завальцьований у процесі виробництва. Ознаки, що свідчать про несанкціоновану спробу розкриття пломби, повинні легко виявлятися, що забезпечується регулярними перевірками цілісності пломби на шляху проходження вантажу. Пластикові пломби й пломби, що використовуються із дротом – це пломби, які мають мале силове навантаження, але мають підвищену індикаторну здатність. Плівкові пломби - це пломби, виготовлені з полімерних матеріалів, що володіють індикаторною здатністю й несуче силове навантаження від 0,05 до 0.2 кН (від 5 до 20 кгс). Мінімальні вимоги, які висуваються стосовно митних пломб та кріпильних пристосувань відповідно до додатку Е «Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур» та «Обладнання пломбувальне механічне для вантажних контейнерів. Загальні технічні вимоги» В пункті А Конвенції вказується, що митні пломби та кріпильні пристосування повинні відповідати таким мінімальним вимогам: 1. Загальні вимоги стосовно пломб та кріпильних пристосувань: Пломби та кріпильні пристосування повинні: Бути міцними і надійними; а) забезпечувати можливість їхнього накладення легким та швидким способом; б) забезпечувати їхню швидку перевірку та ідентифікацію; в) забезпечувати неможливість їхнього зняття або розкріплення без залишення слідів злому або ушкодження; г) бути одноразового використання, крім пломб, призначених для багаторазового використання (наприклад, електронних); д) бути сконструйованими таким чином, щоб їхнє копіювання або підробка були максимально ускладненими. 2. Фізичні характеристики пломб: а) форма та розмір пломби повинні уможливлювати швидке розрізнення будь-якого ідентифікаційного маркування; б) всі отвори в пломбі за розміром повинні відповідати використовуваним кріпильним пристосуванням та повинні бути розміщені таким чином, щоб при накладені пломби кріпильне пристосування було міцно зафіксоване; в) використовуваний матеріал повинен бути досить міцним для запобігання можливості випадкового порушення пломби, передчасного зносу (під впливом погодних умов, хімікатів) чи непомітного ушкодження; г) матеріал, що використовується повинен вибиратися з урахуванням застосовуваної системи опломбування. 3. Фізичні характеристики кріпильних пристосувань: а) кріпильне пристосування повинне бути міцним та стійким за будь-яких погодних умов та корозій; б) довжина використовуваного кріпильного пристосування повинна забезпечувати неможливість повного чи часткового відкриття опломбованого запірного пристосування без ушкодження пломби або кріпильного пристосування чи інших очевидних слідів спроб відкриття; в) використовуваний матеріал повинен вибиратися з урахуванням застосовуваної системи опломбування. 4. Ідентифікаційне маркування Пломба або кріпильне пристосування повинні мати маркування: а) яке ідентифікує пломбу як митну, для чого на ній проставляється слово «Митниця», бажано однією з офіційних мов Ради (англійською чи французькою); б) в якому зазначено країну, де була накладена пломба, бажано у вигляді знака, який використовується на АТЗ для позначення країни їхньої реєстрації при міжнародних перевезеннях; в) яке забезпечує можливість ідентифікації митного органу, яким або під юрисдикцією якого було здійснено накладення пломби, наприклад, за допомогою кодового знаку чи номеру. Механічні пломби слід застосовувати для пломбування контейнерів з урахуванням умов експлуатації й зовнішніх факторів, що впливають на пломбу при транспортуванні конкретними видами транспорту, а також вимог, пропонованих перевізником відповідного виду транспорту. Огляд пломб на предмет факту доступу до об’єкта, що захищаєтьсяПеревірка стану ПО - це установлення відповідності ПО експлуатаційним вимогам, встановленим нормативними документами. Цілісність ПО перевіряють:
Типові ознаки втручання:
Питання для самоперевірки
| |
| |
Переглядів: 130 | | |
Всього коментарів: 0 | |