Відповідно до загальновизнаних критеріїв в рамках міжнародного права міжнародні транспортні організації діляться на міжурядові та неурядові. До міжурядовим насамперед належать спеціалізовані установи ООН - ІМО, ІКАО, а також інші міжурядові організації. До найбільш великих і відомих міжнародних неурядових організацій в області автомобільного транспорту належить: - Міжнародний союз автомобільного транспорту (ІРУ); - Міжнародна автомобільна федерація (FIA). Питаннями розвитку міжнародних перевезень, вдосконалення транспортних засобів, усунення перешкод в русі вантажів і пасажирів через межі займаються не лише національні, але і міжнародні організації. Однією з таких організацій є Європейська Економічна Комісія (ЕЭК) Організації Об'єднаних Націй (створена в 1947 р.). Мета створення цієї комісії підтримати і зміцнити економічні стосунки європейських країн, організацію економічного співробітництва між ними. Велике місце в роботі ЕЭК ООН займають питання водного, залізничного і, особливо, автомобільного транспорту. Ці питання входять в компетенцію Комітету з внутрішнього транспорту (КВТ) ЕЭК ООН. КВТ, створений в 1947 році, розробив ряд конвенцій, угод, рекомендацій і норм для полегшення міжнародних перевезень.(55 в області транспорту і 40 документів торкаються сфери автомобільного транспорту). КВТ є міжурядовим загальноєвропейським органом, який покликаний займатися в Європі численними транспортними питаннями. Виступаючи консультативним органом, і не роблячи ніяких дій відносно будь-якої країни, без згоди уряду, КВТ: вивчає проблеми міжнародного внутрішнього європейського транспорту і на основі результатів цього вивчення розробляє конкретні заходи, спрямовані на рішення цих проблем; дає рекомендації по перегляду існуючих в Європейських конвенцій і угод в області внутрішнього транспорту і ув'язненню нових. Комітет з внутрішнього транспорту Європейської економічної комісії ООН (КВТ) є одним з найбільш ефективних органів ЄЕК ООН. Він був створений в 1948 році як міжурядового органу для вжиття невідкладних заходів щодо вирішення транспортних проблем, що виникли в Європі з закінченням Другої світової війни. В рамках КВТ створені робочі групи за окремими видами транспорту. Ці групи здійснюють керівництво і контроль за діяльністю допоміжних органів груп експертів і груп доповідачів, які створюються для вивчення спеціальних проблем між сесіями КВТ, що вживаються один раз на рік, як правило, в Женеві (Швейцарія). Є також ряд груп експертів, які працюють безпосередньо під егідою КВТ. Серед них: Основна робоча група з автомобільного транспорту та робочі групи:
Основні функції КВТ. Даний Комітет:
Крім того, КВТ проводить велику роботу в області збору та аналізу статистичних даних та доводить до відома ЄЕК ООН питання, які можуть мати безпосередній вплив на економіку Європи. Крім країн - членів ЄЕК в роботі КВТ і його допоміжних органів беруть участь багато урядові та неурядові міжнародні організації, зокрема Міжнародний союз автомобільного транспорту (МСАТ), Міжнародний союз громадського транспорту (МСОТ), Міжнародна дорожня федерація (МДФ), Всесвітня організація туризму і автомобільного спорту (ОТА), Міжнародне бюро по контейнерах (МБК), Міжнародна організація праці (МОП), Міжнародний союз залізниць (МСЗ), Всесвітня федерація профспілок (ВФП), Міжнародна торгова палата (МТП) і багато інших. За активної участі та допомоги міжнародних неурядових організацій КВТ розроблений ряд конвенцій, угод, рекомендацій і норм не тільки для полегшення міжнародних перевезень, а й для уніфікації та поліпшення національних рекомендацій. Тільки в області автомобільного транспорту розроблено близько 40 міжнародних конвенцій, а також більше 90 однакових розпоряджень (правил) за конструкцією транспортних засобів. Крім того, за участю КВТ відпрацьована система обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів за заподіяну шкоду (система "зеленої карти"). Практично в діяльності КВТ знайшли відображення всі питання, без вирішення яких неможливо було б організувати міжнародне автомобільне рух і перевезення вантажів і пасажирів. Нормативні документи, розроблені та прийняті в рамках КВТ, враховуються під час укладення двосторонніх міждержавних угод про міжнародне автомобільне сполучення, про міжнародні перевезення вантажів і пасажирів, в яких більш детально визначаються всі питання, які стосуються організації та виконання цих перевезень. Членами КВТ є всі європейські держави - члени ЄЕК ООН, а також США. Інші країни можуть бути запрошені ЄЕК ООН для участі в роботі КВТ на умовах, що встановлюються ЄЕК ООН. У роботі КВТ беруть активну участь наступні міжнародні організації: МСАТ - Міжнародний союз автомобільного транспорту(заснована в Женеві 23 березня 1948 р.) - займається питаннями організації і розвитку МАП вантажів і пасажирів (штаб квартира знаходиться в Женеві, Швейцарія) має 3 представництва в Брюсселі (Бельгія), Москва, Стамбулі. Сьогодні МСАТ - всесвітня організація, що займається проблемами автотранспорту в 68 країнах на чотирьох континентах світу. МСАТ захищає інтереси всієї галузі в цілому незалежно від того, чи йде мова про пасажирські або вантажні перевезення, і представляє інтереси всіх транспортних операторів - перевізників автобусами, таксі і вантажними автомобілями. Від імені своїх членів МСАТ представляє автотранспортну галузь у всіх міжнародних органах і має статус невід'ємного і авторитетного партнера урядових кіл, який представляє інтереси всієї галузі найбільш дієвим і ефективним чином. Організаційна структура МСАТ об'єднує дві категорії членів:
Дійсні члени МСАТ розподілені по трьом секціям:
Основним завданням МСАТ є захист інтересів галузі і організація міжнародного співробітництва в галузі вантажного і пасажирського автотранспорту в інтересах гармонійного і стійкого розвитку світової економіки. Для досягнення цих цілей ІРУ за підтримки входять до неї національних автотранспортних асоціацій здійснюють широке коло проектів за такими основними напрямками:
ЕКМТ - Європейська конференція міністрів транспорту (1953) до складу ради входять міністри транспорту Європейських держав. Діяльність спрямована на спрощення переїзду через межі держав. Україна є членом ЕКМТ з 1996 року. ФІА - Міжнародна автомобільна федерація(FEDERATION INTERNATIONALE DE L'AUTOMOBILE - FIA, штаб-квартира FIA знаходиться в Парижі) займається питаннями розвитку автомобілізму, сприяє розвитку міжнародного дорожнього руху і автотуризму. В даний час вона об'єднує понад 213 національних автомобільних клубів та асоціацій 130 країн п'яти континентів, членами яких перебувають понад 100 млн автомобілістів. ФІА створена з метою розвитку автомобілізму і захисту його матеріальних і моральних інтересів, сприяння розвитку міжнародного дорожнього руху і автотуризму, регламентування розвитку автомобільного спорту, видання загальних правил щодо організації та проведення автомобільних змагань, посилення і поліпшення роботи національних автомобільних клубів та асоціацій, виконання судової влади при регулюванні спірних питань виключно спортивного порядку, що виникають при організації або проведення автомобільних змагань. МДФ - Міжнародна Дорожня Федерація(1948) займається питаннями створення мережі автомобільних доріг тих, що зв'язують європейські країни. МОПДП - Міжнародна організація по запобіганню дорожнім подіям (1901) метою являється об'єднання національних організацій по запобіганню дорожнім подіям і створенню їх в тих країнах, де вона ще відсутня, сприяння в діяльності, спрямованій на підвищення безпеки дорожнього руху, особливо в області навчання правилам дорожнього руху, інформації і досліджень. МСВГДС - Міжнародний союз водіїв вантажівок далекого дотримання і відповідних транспортних засобів(INTERNATIONAL UNION OF DRIVERS OF LONG - DISTANCE LORRIES AND SIMILAR VEHICLES - IUDLL) створений з метою об'єднання усіх водіїв вантажівок далекого дотримання, уніфікації (привести до одноманітності) правил дорожнього руху, раціоналізації системи стягнення за порушення цих правил. ПМАДК - Постійна міжнародна асоціація дорожніх конгресів(штаб-квартира знаходиться в Парижі), PERMANENT INTERNATIONAL ASSOCIATION OF ROAD CONGRESSES (PIARS) - (нині перейменована у Всесвітню Дорожню Асоціацію), розробка і введення в дію різного роду міжнародних угод з питань удосконалення доріг і правил дорожнього руху. ФІАТА - Міжнародна федерація експедиторських асоціацій FEDERATION INTERNATIONALE DES ASSOCIATIONS DE TRANSITAIRES ET ASSIMILES (була створена у Відні (Австрія), 31 травня 1926 р.) - ФІАТА - найбільша неурядова організація світу, займається питаннями розширення і підвищення якості транспортно-експедиторських послуг, підвищення професійної майстерності експедиторських фірм. ТРАНСФРІГОРУТ Європа (25 березня 1955 р.) - Міжнародна організація по перевезенню швидкопсувних продуктів, в умовах контрольованих температур метою створення є полегшення перевезень харчових продуктів, що вимагають регульованої температури. Питання для самоперевірки
| |
| |
Переглядів: 683 | |
Всього коментарів: 0 | |